ett äventyr på norrsidan

idag har vi varit till de varma källorna "Banjar" (tror ja de hette)
Härliga bad och ett helt gäng människor som var där och tvagade sig för denna månad - eller kanske kvartal?
de duschade med kläderna på, tvättade sig och borstade tänderna
på ett å samma ställe - mycket praktiskt!
Jag tror att några därhemma kan tänkas känna igen sig - eller?
Själv hoppade jag över bad här av naturliga skäl...
Efter detta åkte vi genom några byar och samhällen - bl.a. det samhälle därifrån alla rika balineser kommer från.
Vi hamnade efter en riktig serpentinväg - nästan så trollstigen kan slänga sig i sjön.
(fast trollstigen är mycket vackrare att åka och har förmodligen bättre luft)
Vi stannade och gick till ett vattenfall - "noname" eftersom det inte var Gitgit och inte singsing - han berättade nog, men jag la det inte på minnet.
Det gick OK ner men jag kan lova att så nära döden som jag varit idag - har jag ALDRIG varit...
Tur Hasse peppade upp mig :)
Vägen till vattenfallet
mitt på hållet hade de disco och sålde okylt vatten
sanningar av idag
1. På nio dagar har vi sett två bmw och 2 897 456 suzuki 5 miljoner balineser kan inte ha fel - bmw är överklassat ;)
2. Man klarar mer än man tror! När man är säker på att dö - finns det krafter att ta fram, bara man har rätt puschning - GE ALDRIG UPP!!!
3. Det är extremt skönt att doppa sig i en svalkande pool när man är riktigt varm
4. vägarna här är både brantare, kurvigare och smalare än hemma - men ni kan aldrig gissa vad jag saknar en isig 272:a ibland....
Nu ska jag läsa era bloggar så ni får hålla tillgodo med lite kort från dagens resa
risskörd
risfält - på väg till "nästa" skörd
Det är grönt här - annat kan man inte säga
mitt i en av byarna...

Kommentarer
Postat av: Peter

jävlar! du kan inte ha gjort annat än att räkna bilar:) de hade du ju kunnat göra i sandviken eller nåt :D

2010-12-15 @ 12:23:04
Postat av: Kalle A

Ja inte kan man väl åka BMW på dom där vägarna, dom svänger ju. Annars ser det ut som ni har det härligt.

2010-12-15 @ 13:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0