gott och blandat idag

ja precis som godispåsen
lite salt och lite sött;)

Vi startade dagen med en shoppingtur - nordstan med omnejd.

Vi åt lunch på stan - riktigt go mat, och mycket, å dessutom humant pris...
'
Såklart tog vi olika rätter alla tre. Hasse åt Fisksoppa, Maria Penne med kött och bacon och jag åt rödlöksinbäddad kycklingfilé med ris och aioli.

efter det åkte vi tillbaka till lägenheten och slöade lite innan vi drog till karusellvärlden.
Hasse och jag körde en femkamp som självklart jag vann.
Vi matade hästen med morötter, vi rullade kula så "vårt" tåg kom frammåt, vi tankade bilar
alla dem vann jag och fick mej en ny bil - en gul ferrari

vi fortsatte och sprutade vatten på en fotboll så den skulle komma uppåt i en bana å i nåt hål, och vi kastade träklot i olika poängfållor
dessa två vann Hasse.

Spelade lite - mycket lite för att vara jag - men endast Hasse fick med sig en paradisask.
Efter det vandrade vi sakta mot utgången och beslöt oss för att tacka Liseberg för denna gång.
Vi har haft riktigt bra dagar här även i år, varmt och skönt...

Vi drog oss tillbaka till Järntorget och lägenheten för att hämta kameran. Sofia och Daniel kom och "hälsade på" för att hämta lite kläder.

Efter det så hoppade vi på spårvagn nummer 9 mot

för att ta en båt ut på någon av öarna.
Vi valde

det var en angenäm tripp även om mina ben håller på ta knäcken på mig så jag knappt kunde ta ett steg på den minst sagt speciella ön "BRÄNNÖ"
Vi tänkte gå över till Brännö brygga, men som sagt, mina klubbor till ben ville inte som jag.
Vi gick i stället till ett café som det pilades till efter vägen, och det mina vänner, var den mest icke-välkomnande "entré" jag har gått i om man säger så...




Det va dock väldigt mycke folk där och lyssnade på dagens trubadur(er)


Dessa va öns vanligaste fordon näst efter cykel



Det va i alla fall lite bilder från vår tripp
Värsta fripassageraren (tror vi i alla fall) va detta...
Kan någon tala om vad det är??

Nu har vi ätit och ska väl snart sussa...


Kommentarer
Postat av: Carina

Underbara bilder du bjuder på.Göteborg är också en av mina favortiplatser.

Kram Carina

Postat av: Nettan

Förmodligen nån äcklig svärmare av nåt slag. Dom kan se ut hur som helst och vara stora som småfåglar... yeäsch...



Dina övriga bilder var jättefina!

2010-07-29 @ 18:01:40
URL: http://granbelladonna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0