seeeeg

japp
så har jag känt mig sedan jag klev upp i morse...

Helgen har i alla fall varit alldeles toppenunderbartbra!

På lördagen så spelade Marias lag mot Norrham hemma
i värstaste väder jag varit på fotboll i - i alla fall om man räknar seriespel.

Och de vann!
4-1 skrevs resultatet och det blev en fjärdeplats för flickorna i Div. 3
Mycket bra gjort
och mycket bra spelat tjejer - ni va grym!!!

Efter den matchen så blev det bastu och dusch för tjejerna innan det vankades pizza.
Under tiden hade vi föräldramöte ang kommande säsong.
Och redan nu börjar det arbetet!
Ledarna blir kvar - utbyte av ett efternamn bara
Rasmus Anderson Patrik Andersson och Mattias Lustig (i stället för Lindberg)
Dessutom - och det allra viktigaste - ALLA tjejer vill spela kvar i Årsunda! KUL!!!


Efter detta var det dags för Herrlaget att ta över den genomdränkta planen och även de möta Norrham.

Det blev en målfest utan dess like
hela 9 mål kunde man pyttsa in och som grädde på moset fick man dessutom hålla nollan.
9-0
och Årsundas Herrar slutar på en femteplats i div 4.
Smakar mums att man ändå nådde det mål man en gång satte upp...

Sedan blev det en relativt slö kväll.
Träffade gobiten i grannhuset


mammataxi och så lite slötitta på TV

Söndagen bjöd på ytterligare en mammataxi-körning eftersom Maria skulle till Valbo på utbildning.
Hela dagen tillbringade hon där och lärde sig att vara innebandytränare.

Själv åkte jag hemåt och kikade på dammatchen - en "ödesmatch" eftersom det gällde nytt kontrakt eller nerflyttning.

Planen var i uselt skick efter två matcher i regn på lördagen.
Men tjejerna fixade det!
Tack vare tre gjorda mål mot två insläppta kunde man ta hem kanske årest skönaste vinst
både matchen och kontraktet.

NAJS tjejer!


Det gick som en dans tjejer eller hur ;)

Efter matchen åkte jag hem och fixade lite med hunden, innan jag åkte till köpis å mysshoppade!
massor av mysfaktor blev det..

Sen en sväng till Jessica för en kopp kaffe innan Maria kom till Sandviken och vi kunde åka hem å fixa mat.
Sen kom gubben hem - skönt att ha han hemma igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0