häcken full?

Ja så kan man ju faktiskt säga...

Mycket har hänt och jag har inte uppdaterat!

Jag sträcker mig till att berätta om påsken eftersom den nu är ett minne blott
i alla fall för i år.

Torsdagen började med påskbord på jobbet - mycket mysigt!
Sedan åkte Maria och jag till Valbo för att inhandla lite "roliga" saker till nya rummet som snart snart är klart!

Vi började på Mio, men bordet jag ville ha fanns inte - eller vi hittade det inte iaf.
Då blev det Ikea i stället och en massa nya krukor, blommor, hyllor och ett enkelt bord...



I en massa olika storlekar

3 st hyllor till "under fönstret"


Ett lagomt stort bord...

2 st Fredskalla

2 st Bromeliaceae - ananasväxt


och en liten minigerbera...

Sedan blev det Kjell och compani för att köpa ett väggfäste till TV'n innan vi drog till Sandviken och Jysk.
Man måste ju ha något att ha ljus och grejer i ;)

Maui passade alldeles ypperligt
dock va det 8 skruvar i varje korg! förutom de i själva ställningen - så det va ett jäkla skruvande innan det var klart.

En massa ljus blev det också - det måste man ju ha om man ska mysa ;)

Kort på rummet kommer senare eftersom det fattas några små detaljer...

Torsdagskvällen avslutades på IP och bingo.

Fredagen fylldes av städa, städa, röja, plocka, fixa, greja, och slutligen gjorde vi mat för Bästaste Högnäsfolket skulle komma på besök.

Underbaraste lilla skruttArvid hade påskpyntat sig med fräknar dagen till ära och mysVilma hade med sig majblommor och sålde. Vi hade en helmysig kväll med bästaste.

Lördagen startades med att vi bokstavligen byggde om altanen...
eller...vi tömde den på allt skräp som samlats där.
Det tog kanske tre timmar och så hade vi hittat vårt extra sommarrum - och det va precis lika mysigt som jag minns det.

Därefter va de "natta" för mig. Vi skulle fira med grillning och trevligt samkväm med systeryster och hennes familj - men tyvärr satte min skallbank stopp för att vara trevlig och umgås. Jag fick inte ens i mig maten utan gick hem och la mej på soffan - å däckade!

Söndagen va jag ganska "vimlig" och yrslig, men jag satte ialla fall i gång stora vårbyken!
Tvätthögen hade växt och svullstat ut sig i hallen nere så det va hög tid kan jag säga.

Men med det väder vi haft i helgen kan man inte klaga på torkmöjligheterna! tror att jag har fått undan 10 maskiner tvätt
och det känns riktigt bra! Nu ska högarna in i garderoberna också ;)

Vi åkte en snabbsväng till Sandviken Hasse och jag också och köpte en ny bädd till Bella (som hon inte vill ligga i :()
och en till Simba.

På kvällen kom familjen nr 2 på besök och vi grillade och hade trevligt.

Måndagen har mest bestått i plock, tvätt och mys.

Nu är jag redo för en ny vecka med nya äventyr och utmaningar...
OCH SERIEPREMIÄR I FOTBOLL
som jag har saknat...

Just love it

Lite smakprov från senaste träningsmatchen finns på fotbollsbloggen


Kommentarer
Postat av: Karin..

När jag köpte "biabädden" till Sterkur ville han inte heller ligga i den.. Men jag hade den framme iaf och efter några månader så började han sova i den.. Nu älskar han den.. d: Så låt det stå framme kanske hon ändrar sig.. (:

2011-04-26 @ 17:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0