varför blir man trött när ljuset kommer?

Jag fattar ingenting
jag är dödens trött varje dag - hela tiden. Ögonen orkar inte hålla sig öppna!

Oavsett vad så har vi i alla fall gått in i en ny underbar fas
VÅREN!

Jag vet att det är tokjobbigt, ja nästintill omöjligt att leva för en del
men jag kan i alla fall inte låta bli att älska denna tid.

Nu är den tiden då jag - varje gång jag åker i "Nuppas kurvan" får en ilning i magen för
det vackraste jag vet är björkhagen där.
Varje gång man åker igenom kurvan - innan man ser träden - kommer tanken
har det kommit några löv? är det en förnimmelse av de ljusgröna, musöronstora,underbara löven
(som gör så många så sjuka)

Denna späda nygröna färgen gör att man känner sprittet i kroppen
man blir GLAD!

Men sedan kommer den där andra känslan
TRÖTT TRÖTTARE TRÖTTAST!

Hur e de möjligt att vara så här trött?
blir det värre ju gamlare man blir eller?

Sedan har jag inte skrivit i bloggen på evigheter
(med anledning av ovanstående)
och därför inte heller grattat gobiten MARTIN!

Men här kommer den i alla fall



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0