Och vi vaknar...

…en överraskningarnas dag…kl 10.10 och hade missat frukosten.

Men hallåååå, hur är det möjligt? Vi har ju vaknat före nio varje dag och vi har inte direkt gjort jobbiga saker som gjort att vi behöver en massa timmars sömn…

Men så var det i alla fall, men efter att vi snabbt som ögat klätt oss fixade Hasse till så i fick frukost i alla fall :)

Därefter tog vi oss iväg mot Tändsticksmuséet och Radiomuséet. Jag hängde på in på det förstnämnda och det var en häftig resa faktiskt – vi tjuvlyssnade på guiden som var bokad för en grupp där och fick lite extra berättelser :)





Medan Hasse strosade in på Radiomuséet slappade jag i bilen.

Sedan blev det den sedvanliga turen till A6 för glassfika – MUMS!

Därefter hittade vi upp till Huskvarna och maskinmuséet där. Eftersom det dagen till ära va ”Fallens dag” var det massor av folk här. Vi kom precis till ett av tre vattenpåsläpp som jag antar att många var där för, fast jag fattar liksom inte riktigt va det va som va så speciellt med det?!?





Men det är ju jag det. Efter detta var det dags för museet, det var med glädje vi upptäcker att just denna dag var besöket gratis ;) Vi har haft lite flyt med inträden tror jag.

Häftigt med Huskvarna som varumärke är bredden! Är mäkta imponerad av både vapen, mopeder, motorcyklar och köksmaskiner… Massor av nostalgi, fast för mig var det kanske mest ”hemprylarna” som jag var intresserad av…










(en tidig variant av en micro)

Efter detta besök åkte vi tillbaka till vårt hotell och slappade lite innan köket skulle öppna och vi kunde äta lite – ryggbiff med klyftpotatis och bea. Inte det godaste jag ätit men klart bättre än det vi fick i Ullared – och dessutom billigare!

Nu har vi nyss kommit tillbaka hit efter en visit på Råslätt och Anders, Ulla och Gustav – David va på puben denna kväll och kunde inte avsätta tid för oss…

Nu dusch och sova – Imorron har vi lite planering på vägen HEM!

Men först de utlovade bilderna från det överraskande rummet vi bor i...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0