stormar - elavbrott och nätfrånvaro

Ja vi har haft en del trassel med naturens krafter här i byn.

Ingen telefon sedan den 19 december vilket i vårt fall medför att vi inte heller har haft någon möjlighet att komma ut på nätet.
Den där Dagny ställde till med en del trassel måste jag säga och fortfarande sitter det några stackars själar utan el och telefon!

Vad har då hänt i mitt liv?

Ja... tror jag dörjar vid jul...
Vi firade den hemma med grötfrukost här först - sedan lite matlagning, tv-tittande, slöande och julklappsöppning innan vi packade matsäcken och drog till grannarna.
Här vankades det Kalle Anka och mat tillsammans med Syster och hennes familj och så mamma såklart.

Tomten kom också till Max stora glädje.
Och jag tror att vi alla hade varit ganska snälla i år eftersom vi fick så många presenter!

Jag fick en multiskrivare och extraljus till bilen av Hasse.
Fyra blockljus med jätteläckra färger och så fick jag grytlappar av Rasmus och Sofie.
Av Maria fick jag en resebok - jättefin! - så nu kan vi fortsätta drömma.

Vi fick också godis och ljus av Sofies föräldrar - så nu filurar jag på vad jag ska svara med för present till dem :)
Får nog ta hjälp av Sofie...

Jag har också jobbat min sista dag på MiROi - sorgligt på ett vis, men spännande att på måndag få testa något nytt och lite annat - speciellt som vi fortfarande inget vet om hur det går med avtal och annat.

Nu blev det gräsligt mycket text - men OM ni orkat er igenom så TACK för att ni intresserar er för mig.
Jag bjussar på lite foton i stället nu...


Första gången på många år som jag tycker att vår gran är riktigt fin (om än lite sned)


Pappas fina julklapp till sonen...


Tomten och hans nissar har sprungit ganska mycket hemma hos oss :)


Den här underbart fina skålen fick jag av mina fina kollegor
Nettan, Robert och Doris...
Det föll en tår på väg till bilen
Ni är såå gulliga!!!

TACK


å de här fina små skyltarna fick jag av Anso
(ska hängas på hedersställe!)

Hoppas nu att det löser sig så du blir kvar!!!

Tack för dem också-
bamsekramar!

Avslutar med en bild som för mig säger mer än tusen ord...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0