en händelserik vecka

Måndag den 14 februari
alla hjärtans dag
och jag kan nu berätta att presenten jag beställt till Hasse va en fotobok
med våra minnen från Bali-resan.


Detta är omslaget i en mycket dålig upplösning
Men ni är välkommen hit att se å läsa ;)

Denna dag var också en vändpunkt för mig
Jag fick nämligen en ny grupp på jobbet så nu har jag
en himla massa roliga saker att göra på jobbet...

Tisdagen den 15 februari
då tog jag Bella med mig och åkte till Lotta.
Det va verkligen länge sen vi träffade och hade tid att prata så det va riktigt mysigt!
Vi måste göra något tillsammans snart.

Onsdagen den 16 februari
Då tog Harre Maria och jag oss tid att åka till de bästaste i Högnäs
Arvid va i sitt esse och som vanligt en riktig charmknutte
Vilma va också där men hon satt mest med Maria och kikade på TV - de är mycket lika de två kusinerna:)

Vi fick låna Vinnersjöpärmen så nu ska vi jobba på haha

Torsdagen den 17 februari
Äntligen var det dags att träffas på bysämjan för att strukturera upp vår cirkel som ska påbörja lite forskning i "trillingbyarna" Berga-Vida-Kilen
Döm om min förvåning när jag kom dit och det va fullt på parkeringen och 25 pers i bystugan  - som alla ville vara med och söka!
Jätteroligt!

Nu hoppas jag att alla som läser det här och som har något foto eller annat som kan underlätta vårt sökande efter vår historia - är hjärtligt välkommen att dela med sig!

Fredagen den 18 februari
Jobb hela dagen med halva gruppen på plats.
Bra diskussioner och många nya uppslag
riktigt roligt!

Efter jobbet gick vi och fikade hos Nettan i nya lägenheten - åh va mysigt det va där!
sedan skulle vi på Mulligans och öla/äta.
Det blev ganska sparsamt för mig eftersom jag skulle köra hem
men inte minst för att jag hade min plånbok hemma!

Tur att Robert ställde upp och lånade ut pengar...
Det blev i alla fall en taco-tallrek och en cola
(och jag kan tala om att plånboken va hemma - i "fel" dataväska)

Därefter var det dax att vara "vuxenkontakt" på Söderskolans klass 9A´s disco på Årsunda Kyrkskola.
Vilka underbara ungar det går där då!

Och vilka underbara ungdomar Maria går med i sin klass!
Kan tänka mig att det blir mycket jobbigt att sluta nian för er!


Idag lördag ska jag bara ta vara på ledigheten.
Jag orkar ingenting och vill ingenting.
Ikväll ska vi i alla fall på Bio med Sofia och Lennart...

Det kan vi alla behöva nu efter allt skit som händer å aldrig vill ta slut
men som sagt
Det måste vända nån gång...

Till dej Lennart...

Feel your arms around me
Daddy you 're so strong
Feel the love enfold me
Know that I belong

Complete and warm in comfort
Knowing I am safe
The world around is scary
I love this gentle place

Hear our hearts our beating
Together now as one
Daddy you 're my hero
You 're like my morning sun

Always be here Daddy
Holding me this way
Not only for this moment
But every single day

Hands that hold so firmly
With love that I can see
Just you and me my Daddy
Our love grows constantly

Love that 's never ending
Each moment of this bliss
I 'll know in life sweet Daddy
There 's nothing I will miss.


Hittade också en sångtext som tog sig in i hjärat direkt...
(Letar sådana när saknaden blir alltför jobbig)
Får väl tillägna den till oss alla som förlorat någon nära och mycket mycket kär

Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Min ängel...

~ Shirley Clamp ~

Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj så aktiv du varit i veckan. Inte undra på du sov hela lördagen.



Underbara texter speciellt den sista av Shirley Clamp.



Kram Lisa

2011-02-21 @ 14:17:18
URL: http://www.lisasfunderingar.se
Postat av: Johanna

Den texten är så oerhört vacker. Pelles syster sjöng den på Birgers begravning. Den har en stor plats i mitt hjärta. kram till dig

2011-03-10 @ 17:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0