kan ni hjälpa mig att minnas?

En gång för länge länge sedan satt jag hos en kompis
(Maria Hedqvist - då Lindblom)
och lyssnade på singlar för att hjälpa högsommarfestgruppen att bestämma vilka artister de skulle boka.
då hittade vi på en grupp (det är namnet på den jag vill veta) som sjöng en låt som jag fastnade för så grymt...
Hur ska ni då kunna hjälpa mig?
jo
en av texterna gick ungefär såhär...
Jag har väntat så länge på ett svar ifrån dig, sen den kvällen vi va tillsammans
vi dansade länge och kvällen blev sen och jag dansa hela vägen hem

Du kan inte se - det är dig jag vill ha - .......
men av alla världens sju underverk så e du nummer ett

ta mig med, till en plats där vi kan va tillsammans, till en plats där vi kan va i fred
ta mig med ta mig ta mig med - gör min dröm till en verklighet

Tiden är inne kan du inte förstå, jag har ju så svårt att nå dej...
osv.
Kan någon - vet någon - finns det något?
eller har jag DRÖMT?

Kommentarer
Postat av: Maria Hedqvist

Ha ha, men Annika - "en av texterna gick ungefär så här..." och så rabblar du i princip upp en hel låt... Vilket minne du måste ha! Tyvärr har inte jag samma komihåg...nä minns inte vilken låt eller grupp det skulle kuna vara..tyvärr. Men nu har du satt griller i huvet mig - hör av mig om något mot förmodan klarnar..

2011-01-16 @ 07:53:19
URL: http://mariahedq.cybersite.nu
Postat av: Nettan

Ungefär när i tiden? Årtal? Grupp eller enskild artist?

2011-01-16 @ 11:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0