känsla

Det är en mycket speciell känsla
att hitta en vän som man haft så nära så länge, inte träffar så ofta men som man kan
ge och få något tillbaka utan att det tar på krafterna!

Det är alldeles precis tvärt om - det ger energi, vilja, ork och inspiration att  veta
att denna ljuva person finns där, förstår och i precis rätt ögonblick bidra med det man behöver
JUST NU!

Det behöver inte alltid vara saker eller möten - det kan vara ett ord, en kommentar eller helt enkelt en tanke.

Tro mig, det känns - man märker - när någon skänker en en stärkande tanke...

Riktiga vänner är inget man bara får - dem förtjänar man!
dessutom är det så att efter några (eller många) nitar så sållar man mellan de som kallar sig
"vänner"

och som i mitt läge
de som tar energi alltid eller som tror att de är ovärdeliga

glöm det - aldrig mer av mig i alla fall.

Men ni som läser min blogg kan förmodligen känna er lugna för jag tror inte att de jag menar ens besvärar sig med att läsa bloggar - de har för fullt upp med att "förverkliga" sig själv för att hinna bry sig om sina medmänniskors vara...

Mycket skönt känns det i alla fall idag eftersom jag ser lite ljusare på framtiden och jobb.
Jag hoppas bara att detta går vägen nu så att det kan bli lite lugnt omkring oss.

Fast
VILL vi att det ska vara alldeles lugnt?
Näe- jag tror inte jag vill det i alla fall...

Lite balansgång måste det väl vara haha

Tack Lisa för att du finns!
och alla andra underbara människor
L,G,R,H,M,H,M,N,R,H,C,A,G,M,M,S,J (m.fl.)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åhhhh nu ryser jag!! Av välbehag förstås och där kom allt en tår i ögat också. Så himla fint du skriver och det är precis så jag med känner. Ja eller vi känner för varandra.

Det här gick rakt in i hjärteroten och jag måste då få säga att jag mår så himla bra av dig Annica!!!



En själsfrände som inte tar från mig utan som ger och ger och som berikar mitt liv. Fast vi gör det på lite avstånd just nu så käns det verkligen så himla bra.



Jag är så glad för vår vänskap. Tacksam och oerhört ödmjuk för det du betyder för mig. Och du nu får du nog snart byta namn på din blogg. Loosergirl är allt annat än det du är i mina ögon!! ;)



Kramelikram på dig min nyfunna vän. Var rädd om dig och de dina. Hälsa dem så gott.

Lisa

2011-01-15 @ 13:50:14
URL: http://www.lisasfunderingar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0