nytt år nya möjligheter

Å så åker man på en dunderförkylning!

Men jag har fått massor gjort ändå.

Jag har letat igenom alla mina papper från skolan
eller börjat i alla fall - jag menar, det är en 3 meter hög bunt med papper och block...

+ alla böcker som jag har kvar

Letar efter bra uppslag på bra övningar att arbeta med på jobbet...

Lånade några riktigt bra böcker på bibblan
så där finns det med stor sannolikhet lite kuligt att hämta efter lite omarbetning.

Igår fick vi äran att rå om Arvid igen.
Han är sååå charmig den lille mannen!

Idag skjutsade vi hem honom innan vi fortsatte resan till Gävle för att dinera med Broder Nisse med familj.
Mycket god mat och samkväm och tillika en rundvandring i deras nya hem.

Inget litet hus, men inte heller fullt så stort som jag trodde från början.

Nu sitter jag här och funderar på meningen med livet...



Under detta året har jag några få önskningar...

1.       Jag hoppas att jag får behålla jobbet eftersom jag trivs så otroligt bra här på MiROi – nya utmaningar gör det bara mer motiverande…

2.       Jag hoppas att jag kan uppfylla de planer jag påbörjat…gäller bara att få gubben med på det hela…

3.       Jag önskar hett att vårt nya rum blir tokbra och att Hasse och Rasmus planer på källarprojektet inte blir för stort så det blir tok av det.

4.       Jag skulle gärna vilja att alla människor omkring mig får må bra och att alla deras problem löser sig

5.       Sist men inte minst önskar jag att ALLA börjar njuta av livet och tar livet för vad det är. Gör tillvaron till det du vill att den ska vara – ingen annan kommer att göra det åt dig. Och sluta gnälla över allt, det tar bara energi som du behöver för att förgylla din vardag!

Det får bli istället för nyårslöfte - jag ska göra ALLT för att det ska slå in...

Drömma kan man ju alltid eller hur


Kommentarer
Postat av: Sara

Jasså:) ja det känns som ny, allt är rent och den går jättelätt. Förut har jag lånat mammas, oxå en husqvarna men en äldre och den är dammig, trög och låter illa. Så en service gör nog mycket:) nu ska jag bara hitta på nått att sy med den:p

2011-01-07 @ 09:47:58
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0