tid...va e de?

Idag har vi haft en föreläsare hos oss
Svenåke Svensson

f.d. hockeyspelare, hockeytränare och talangscout åt Boston bruins sedan 1988

Han pratade mycket om Motivation - Inspiration - Positivt tänkande.

Jag tycker han va otroligt bra, han sa allt jag står för och som jag "mässar" för mina deltagare
men samtidigt gav han en annan nyans till det.

Tid va e de?
Han menade att vi människor har en grym fördel som har så mycket tid att disponera.
Om man tycker att tiden aldrig räcker till har man prioriterat fel.

På frågan om det finns något rätt eller fel svarar han att det gör det inte
eller i alla fall att det finns olika sanningar eftersom de bygger på olike individers åsikter.

Ja det var väldigt generellt vad han pratade om
men syftet - enligt mig - var att få folk att ta sig i kragen å göra något åt sin situation, om man nu inte är toknöjd med sitt liv som det är.
Man ska våga gå utanför boxen - våga "hitta på" nya vägar att gå.

Jag gillade honom skarpt i alla fall :)




Nu ska ordna lite i hus och hem
Packa inför vår lilla tripp
och ställa om tankar och sinne på en annan sport

Men de ska bli ruskigt roligt ;)


Kommentarer
Postat av: malin

Nu måste jag börja omprioritera allt... verkligen en tankeställare. TACK för den, den behövdes verkligen!

Kramar i massor till er <3

2011-05-11 @ 20:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0