Magsjukan som blev...

...nåt annat...

Ja i lördags fick jag så ont i magen och blev illamående och förstod att det var magsjuka på G.

gick till slut å la mig och somnade rätt snabbt.
inga kräkningar eller andra obehagligheter som hör magsjuka till
men så in i döden trött.



Sov en stund, vaknade och kände mig lite piggare. Upp på toaletten och där
sänkte sig mörkret och det brusade i öronen så jag trodde trummhinnorna skulle sprängas.
Yrsel och illamående och jag insåg att jag måste till sängen.

Ropade på Hasse och Maria, men ingen va hemma så jag staplar iväg själv...

Vaknar sedan på golvet i sovrummet med värkande handled, ömmande sida och skallbank.
Staplade upp till sängen (hur länge jag legat på golvet vet jag inte) och där vrålsvettas jag samtidigt som jag huttrar av köld...

Vad är detta?



Somnade ganska snabbt igen och vaknade på söndagen med en ganska rasslig rygg
och fortfarande yr, även om det har blivit bättre.
Ligger hela dagen, är inte så matpigg och ändå känns magen som en j...a spärrballong.

Idag åkte jag som vanligt till jobbet - superwomen!
Men inser ganska snart att det nog ändå är läge att kolla med HC om jag kan få ta lite prover
utifall det är nåt galet...

Japp väl där fick jag träffa en läkare som hade lite konstiga frågor tyckte jag, men med facit i hand va de väl tur...

eftersom det som var fel på mig va så otippat och långt bort från min värld!
Jag hade urinvägsinfektion!!!

Hur länge har man gått med det då tro?

Såret i skallen, den ömmande handleden samt värken i sidan är mest "mjukdelsskador" som kommer att gå över.

Karin ska få ett besök eftersom yrseln förmodligen kommer från axlar och nacke...

Men annars mår jag bra
Nu ska jag sova en stund - doktorns order :)


Kommentarer
Postat av: malin

Nu tar du det lugnt kära moster... hör av dig om jag kan göra något för dig <3 Krya på dig!

2012-04-02 @ 15:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0