Glitter och glamor

Igår kväll var vi på ett 40-årsjubileum.
En mycket trevlig tillställning med uppträdande och god mat!

Gävle big band - Meta Roos och Fredrik Swahn
vad kan man säga?


Jazz är inte min smak, men det va trevligt

Bordsplacering är inte heller min grej - framför allt när man inte känner någon alls
Men maten var otrorligt god.

Till förrätt fick vi Västerbottenpaj med kräftstjärtar (som jag då fick plocka bort)

Varmrätt Oxfilé (massor) och Hasselbackpotatis med Madeirasås


Efterrätten var en Hjortronpannacotta med knäckflarn 
 - jag gillar verkligen inte hjortron normalt, men detta va jättegott.


Till detta var det då vitt vin, rött vin, öl, vatten, läsk och så klart ett desertvin

Hela alltet toppades med kaffe med en liten chokladbit till.



Efter maten ställde man i ordning dansgolvet och GBB gjorde sig redo för de lurvigas framfart,
men då drog vi hemåt...

Det var ju trots allt jobbdag idag också.

Kvällen till ära hade jag klänning - med tillhörande tunna strumpbyxor.
Och det måste vara Guds straff till kvinnan!
Fy fy fy - man kunde inte röra sig utan att de hasade ner och grenen satt vid knäna.
Vi skulle hoppa då Fredrik sjöng "JUMP", men hade jag gjort det hade jag snubblat på strumpbyxorna som skulle ha hasat ner till fotknölarna.
TACKA VET JAG TIGHTS OCH EN STOR T-SHIRT!!!

Idag är Hasse är på Rally, Rasmus på träning, Sofie hos Sofie och Maria på sitt rum
Jag kikar lite slött på
På spåret
och funderar skarpt på att gå och knyta mig.

Är riktigt riktigt trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0