första i första

Det är en speciell känsla att få börja räkna från ett igen!
Ut med det gamla och in med något nytt - precis som jag skrev för ett år sedan.
I ett inlägg från januari 2011 skrev jag;

Under detta året har jag några få önskningar...

1. Jag hoppas att jag får behålla jobbet eftersom jag trivs så otroligt bra här på MiROi – nya utmaningar gör det bara mer motiverande…

2. Jag hoppas att jag kan uppfylla de planer jag påbörjat…gäller bara att få gubben med på det hela…

3. Jag önskar hett att vårt nya rum blir tokbra och att Hasse och Rasmus planer på källarprojektet inte blir för stort så det blir tok av det.

4. Jag skulle gärna vilja att alla människor omkring mig får må bra och att alla deras problem löser sig

5. Sist men inte minst önskar jag att ALLA börjar njuta av livet och tar livet för vad det är. Gör tillvaron till det du vill att den ska vara – ingen annan kommer att göra det åt dig. Och sluta gnälla över allt, det tar bara energi som du behöver för att förgylla din vardag!

Ja jag fick behålla jobbet - ett helt år - check.

Planerna jag påbörjat då var resan till Florida och den blev ju av - check.

Vårt nya TV-rum blev mer än tokbra, däremot har det inte hänt alltför mycket i källaren :/

Problemen har tyvärr inte försvunnit för mina nära och kära - men vem kan ordna sådant? Tappar man ett kommer det ju några nya :/

Jag kan bara hoppas att alla människor tar tillvara på sitt liv och njuter av det! Men som det också står så är det en förhoppning och den har jag med mig alltid, därför - check.

Inför detta nya år önskar jag såklart fortfarande 4 och 5, men också

1. Att jag får fortsätta må såhär bra och njuta av viktminskning och träning

2. Att jag får en bra start - och fortsättning på nya jobbet.

3. Vi har ju vissa önskningar om olika resor och någon hoppas jag blir av i år.

Ja då har ni ju i alla fall mina mål för detta året
förutom då att alla mina får må bra och att det går bra för dem i jobb och studier :)


Kommentarer
Postat av: Anders

Hej, tänkte bara fråga dig, hur ser du på att ungdomar under 18 dricker alkohol? Jag vet ju att Maria dricker, och jag förstår inte hur man som förälder kan acceptera det? Hur är din filosfi ang. detta?

Mvh Anders

2012-01-01 @ 14:33:05
Postat av: Annica

Jag svarar gärna på detta öga mot öga...

2012-01-01 @ 16:29:46
Postat av: Anders

Jag känner ju inte dig och bor en bit ifrån, så det blir nog svårt. Var bara en spontan fråga.

2012-01-01 @ 20:21:33
Postat av: Karin..

Skulle gärna vilja veta om denna Anders var 18 år själv innan han drack alkohol första gången.?

Herregud det låter som att Maria är ute och super varje helg..



Tyvärr så vet både Maria och Rasmus alldeles för väl hur lätt livet kan ta slut.. Vilket gör att dom är betydligt mycket mer ansvarsfulla än andra ungdommar.. Bara för att man dricker en cider eller två på en fest blir man inte en dålig människa.!



Visste du "Anders" att Maria har två jobb utanför skolan.. Lyckas spara undan en massa pengar varje månad istället för att slänga bort det på onödiga prylar.. Har toppenbra betyg och är så jävla mycket duktigare än dom flesta andra 16 åringar jag känner..?!



Du är världens bästa mamma Annica.. Och världens bästa moster.. Låt ingen få dej att tro något annat..!

2012-01-01 @ 23:26:26
Postat av: Anders

Om ni uppfattade det så så ber jag verkligen om ursäkt!!! Jag själv provade alkohol före 18. Efter att ha läst bloggen verkar Annica vara en jättebra mamma, men jag vara nyfiken och tog upp frågan. Jag ville verkligen inte såra någon.

Återigen, jag ber om ursäkt.

2012-01-02 @ 11:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0