Ingen högsäsong...

...på någonting just nu känns det som.
 
Inte på sommaren, inte på besöken och inte heller på mitt bloggande.
 
Har nog haft en rejäl downperiod!
Men jag hoppas att vi nått botten nu så vi kan dra oss uppåt igen.
 
Jag har en massa som jag skulle vilja ventilera här just nu.
 
1.
Är det någon som vet vad den här skylten betyder?
Jag har fått lära mig att den betyder att jag ska lämna företräde?!
 
Men i Sandviken verkar den ha en helt annan betydelse? Kan någon berätta för mig?
 
2.
Hur kan det regna så hemskt? Hela tiden?
Kommer vi i och med detta väder från ... (tänker inte ens skriva ut det) att påverka vintern?
Vad får vi då för vinter? Sibirisk eller Indonesisk?
 
3.
Sjukdomar - inte må bra...
Varför får man då ingen hjälp av läkare?
OM man söker till HC har man förmodligen testat med Alvedon och Ipren i X antal dagar
och behöver lite annan hjälp?
Ändå tas inga prover (förutom en temp) och man får ordinationen att hem och ta en Alvedon och vila så ska du se att det går över.
 
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
 
Jag ska inte tråka er med mer, men skit också va tokig man kan bli :)
 
Vi har sedan sist i alla fall varit till Högnäs och hälsat på - Alltid lika trevligt att träffa bästa svägis å svåger och gopojkarna såklart.
Vilma va inte där men däremot kom Hasses Faster Anna och Farbror Sven med fru Linnea på besök samtidigt som vi var där och det var jättemysigt att få träffa dem.
 
 
I lördags hade vi lite spontant sådär lite poolparty.
Ett skönt göng samlades här hemma och grillade lite å mös :)
 
Kul att ni som kom - kom ;)
Helena och Uffe Backhaus
med Alma och Elias
Kalle, Jocke och Bror
 
Trevligt trevligt
 
I Söndags var vi till Hornberg med Ulf och Lotta å en massa "gulingar"
som för övrigt va ganska svarta innan det var dags att åka därifrån.
 
I går var vi till LT och Åsa för att se "förödelsen"...
Men shit va bra det kommer bli ;)
 
Just för närvarande sitter jag å planerar för de kommande händelserna
och jag kan lova att det är späckat schema
 
Jobb mån-tors fre-sön Herrljunga
Jobb mån-tors fre fest lör fest
Semester vecka 32 och på lördagen åker vi söderut. Kommer hem på onsdagen.
Vecka 33 semester och på fredagen fyller dottern år, lördagen ska jag samla mig och åka till banan å kika på lite folkrace innan det blir Thomas Ledin på kvällen.
Jobb mån-fre, fredag har dottern avskedsfest (tror jag hon sa) och på lördagen ska vi på bröllop.
Måndag ledig - skjutsa dottern till Arlanda :'/ jobb tis-fre, lördagen 50-årsfest.
 
Sedan mina vänner är det en jobbvecka och en helg UTAN något inplanerat
därefter kommer ytterligare en jobbvecka och sedan drar vi oss söderut igen för lite 80-årsfest
sedan kommer en jobbvecka och så har vi planer på att åka till London å hälsa på lillskruttan...
 
Därefter kan jag upplysa om att det är oktober
och vad har vi då i oktober som väntar?
i alla fall kan jag så här helt appropå säga att det är ett 45-årskalas, ett 50-årskalas och ett 57-årskalas.
Maria kommer hem på höstlovet och man kan ju hoppas att det får vara en underbart fin höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0