Träningsmatch i Hofors

Idag var det en sådan där j…a match som man bara inte vill vara med om.

Laget (”mitt”) gjorde en bra match, men det är ju svårt att spela när den för dagen blåklädde herre blåser heeela tiden åt de andra – bara för att de skriker mest.



Ett tag trodde jag att det var fiskmåsar, men insåg sedan att det var motståndarna… kom på vad de kom från och insåg att de kanske fått influenser från 08-land… (nu ska ni 08-or som läser min blogg inte ta åt er, men håll med om att det gnälls ganska mycket ibland från era regioner).



Nåja – spelet ser bra ut ur en ”nyfärgad” inte så lite partisk mammas ögon. Och framförallt ser de rödsvarta ut att ha roligt på plan – vilket jag inbillar mig att man kommer långt med. Kul också att jag för varje match lär mig något nytt namn i det för mig ”nya” laget…även om det finns en del kändisar även för mig…

Tråkigt i alla fall att förlora matchen på tre missar som avslutades i baklängesmål. Att domaren var ensam var EN förklaring till att han missade offside – men inte med de stora avståndet som 4 meter (kanske Liiite tilltaget, men rejäla offsider var det i alla fall). Ibland undrar jag om han hade glömt sina glasögon någonstans eller om han tappat EN av sina linser… jag menar…om jag gör det har jag också lite problem med avståndsbedömning o.s.v.



Men det tråkigaste var i alla fall att sonen skadas – på grund av att en kille blir irriterad (förvånad?) över att bli ikapp – och förbisprungen, så han måste sparka ner och skada… sedan har hans lagkamrater mage att gapa å skrika att det borde vara STRAFF!!! Men hallå…fungerar det så i Uppland?! I så fall är jag glad att jag inte är fotbollsmorsa där…



Nog om matchen – det blir en ny i morron J

Nu måste jag sussa om jag ska orka upp och vara ”sjuktaxi” i morron med en nyopererad med kryckor och en nyskadad med kryckor och så lillfia då som ska jobba…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0