Jag lever mitt liv - och du ditt

Jag tänker inte lägga negativ energi på människor som vill påverka en åt nåt håll man inte vill... det är trosamfund som berättar att om du inte kommer med oss kommer du brinna i helvetet när världen går under, eller låter du inte bli att äta eller dricka det och det kommer du inte att må bra...
nähä... okej! Men om jag mår bra som det är då?  - är jag en sämre människa då? Om jag tror på "mitt" sätt när det gäller vad jag mår bra av i fråga om mat, dricka, livstro etc?
 
Alla människor mår bra av olika saker och det måste accepteras av ALLA
 
Hela detta inlägg på grund av ett samtal
där man vill att jag ska köpa piller för att gå ner i vikt
och dessutom - en kvart senare - ringer det på dörren
och en "Vakttornet" stoppas under näsan på mig
och man talar om för mig att man hamnar i helvetet om man inte följer deras väg...
 
Med de "problem" jag har i livet måste jag ju hitta min egen väg att må bäst
och den vet bara jag!
Den gyllene medelvägen i mat, träning, jobb och tro
rikligt överöst med fina människor omkring mig
 
Det är så jag vill leva - och jag är stolt så
 
Men hur får man telefonförsäljare och "Vittnen" att fatta det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0