jobbig natt blev till en bra dag

Natten har varit minst sagt spciell...
Jag hade svårt att sova och bara därför hörde och irriterade jag mig på exakt ALLT.
 
Hasses fisar... hans ryckande...hans snarkade
men ännu mer irriterade jag mig på alla andra ljud.
 
Råttorna i väggarna, katterna på vinden, Bellas skällande när det var nåt djur som rörde sig utanför, blåsten, kylskåpet på altanen, ja till och med duschen droppade - vilket den ALDRIG gör annars (eller?)
 
När klockan var tre och jag hade testat det mesta - sudoku, korord, spelat candy crush, räknat får, tänkt på nåt roligt, avslappning, you name it - så gav jag upp.
Jag gick upp och satte mig en stund och sedan la jag mig i Marias säng...
Halv fem kikade jag på klockan sista gången sedan måste jag ha somnat.
 
Hörde när Hasse sopade bron och skottade gången innan jag dvalade in mig i sömn igen och när klockan ringde kl kvart i sju var jag allt annat än pigg.
 
Iväg och tog lite prover innan jag till slut var på jobbet.
En bra dag med en hel del uppklaranden, lite som jag måste göra om och sådant jag måste planera.
Nästa vecka är det en dag på mitt kontor som gäller sedan är det Bessemer och CVL som gäller.
 
Men nu mina vänner - nu är det HELG
och jag ska göra en varm smörgåstårta till mig och mannen i mitt liv
(märklig känsla att vara helt ensam - kan inte riktigt förlika mig med det... vi har ju varit så många så länge)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0