Mitt 2012

Lite av en varning om att det blir mycket text
 
Januari
 
Började mitt nya jobb som Samordnare för det kommunala uppföljningsansvaret i Sandvikens kommun. Ett jobb som jag nu har jobbat med ett år och som jag trivs otroligt bra på. Omväxlande och ger massor med kontakter i olika förvaltningar - och framförallt dessa underbara ungdomar som jag ändå jobbar med.
 
Det fortsätter att hända saker hos Rasmus - alla tokstora träd på tomten är borta och planlösningen tar form.
 
Erik och Angelika får sin lilla prinsessa, välkommen till världen Ronja.
 
 
Februari
 
Denna månad når jag mitt första delmål -10 kg!
 
Hasse läser för första gången åt Eddie och det fungerar så bra att han sedan blir förste kartläsare under detta år som innehåller ett tiotal tävlingar.
 
Vi deltog på ett glittrigt 40-årsjubileum på folkets hus då Elektrokapsel firade med Gävle big band, Meta Roos och Martin Swahn, en massa go mat och dans- för dem som ville det.
 
Vi gör årets första resa, Riga- tillsammans med Rasmus, Sofie och Maria. Det va kallt och grått där, men resan var trevlig och vi fick tid att umgås bara familjen :)
 
 
Mars
 
I mars tappade jag motivationen... Träningen höll jag i men matplaneringen föll totalt.
 
De första fotbollsmatcherna (träning) gick. Bl.a ett Dubbelmöte med för året nya hemmalaget för Rasmus mot det gamla hemmalaget (ghif-åif) på ett svinkallt jernvallen.
 
Rasmus fyller 20 år- svårt att fatta att lillpöjken blir så gammal... Och Rickard fyller trettio! Till dessa födelsedagar kommer ett helt hyrde med firardagar :)
 
Jag var på två konferenser med jobbet, båda i Uppsala. ArbNär tillsammans med Ian och SSA tillsammans med Mia.
 
Sist men inte minst, var vi på dop i Vinnersjö. Vårt andra gudbarn och finaste lilla Emil döptes - vårt gullhjärta :)
 
 
April
 
I april gjordes en stor operation på lilla Emil, och det gick lyckligtvis jättebra. 
 
Johnny förlorade en klasskompis i en onödig olycka den svartaste dagen på många år i årsunda historia... Tre döda i två olika bilolyckor...alla hemmahörande i årsunda.
 
Beskedet som vi väntat på - och som jag fasat för kommer... Maria kommer att flytta till England och studera där ett år. Kul, jobbigt, oroligt och alldeles underbart :)
 
Vi avslutar månaden med att resa till Prag tillsammans med Mats och Hillevi. En alldeles underbar resa med sommarvärme. DÅ visste vi inte att detta var det bästa sommarvädret vi skulle få denna sommar.
 
 
Maj
 
Lilla Max får en lillasyster och en vecka tidigare hade  lilla kusinen kommit, välkommen till världen Tilde och Lovisa.
 
Vi åker till Jönköping/Lammhult och firar Ulla som fyllt 50år. Vi bor tillsammans med Lennart och Sofia med barn, på hotell i Jönköping. 
 
Årets andra dop - denna gången är det Ronja som döps.
 
Maj månad avslutas med att vi åker till Paris tillsammans med Dagge och Åsa med familj. Några dagar som turist igen - med bästa sällskap :)
 
 
Juni
 
Midsommar firades hemma tillsammans med bullriga familjen och Dag o Åsa med familj. Underbart mysigt hade vi med lekar, go mat och många, många skratt :)
 
Vi åker till Ockelbo och lyssnar på Johanz... Vilka charmtroll!!!
 
 
Juli
 
Mia och jag åker till Norrland på bröllop. Vi får den äran att delta på en tidigare kurskamrats bröllop och det blir en underbar upplevelse med en massa nya trevliga bekantskaper.
 
Rasmus och sofie bryter upp och går skilda vägar. Rasmus mår superdåligt och får behandling mot Twar.
 
Jag slår på stort och följer med Dagge, Eddie och Hasse på en rallytävling...dock åker Åsa, Stina och jag till Gekås istället för att kika på tävlingen... 
 
Rasmus nyaste katt Harry får tre små söta kattungar :P
 
 
Augusti
 
Denna månad är en mycket jobbig månad. Det är inte kul när ens nära och kära inte mår bra, speciellt som jag själv gick ner i en mindre depression själv och inte visste hur jag skulle kunna hjälpa mina närmaste.
 
30-årsfest i Kurras där Erik Kops gratulerades.
 
Årets byalagscup gick av stapeln liksom sponsormatchen... Dock var jag inte delaktig på långa vägar som jag brukat tidigare år... Av byalagsmatchen såg jag ingenting och festen avbokade jag under dagen.
 
Vi åkte på semester, en tripp till Gekås, Falkenberg på fars, besökte "bästkustingarna" Taina och Valle och avslutade sedan i Göteborg.
 
Denna månad förlorar världen ytterligare en liten ängel - helt onödigt och obefogat... Erik och Ninas  lilla Minéa somnade in :'(
 
Micke körde äntligen med änglabilen... Å som han körde! Älskade fina Micke -så jobbigt som han hade inför och under denna tävling å ändå fixade det så bra! Bucklan han fick för sin placering lades på Johnnys gravplats tillsammans med ett "tack för lånet"...
 
Maria fyller sjutton år och några dagar senare drar hon på sitt livs (första) äventyr... Hon flyttar till London för att studera ett år...
 
Vi deltog på kusin Carinas bröllop, vilket blev en minnesvärd upplevelse. Vi hade jätteroligt tillsammans med ett gäng helt okända personer :)
 
 
September
 
Två 50-årskalas i början av månaden, Nisse och Lål.
 
Var med Coachingprojektet till Tällberg på utbildning. Mycket trevligt och intressant.
 
Eddie och Hasse vinner sin första tävling - malmjärn runt.
 
Vår lilla fina prins - Emil - fyller ett år... Det går fort!
 
V åker till Jönköping och firar faster Anna på 80-årsdagen tillsammans med nästan alla "högnäsor"
 
Rasmus är på Gotland och jobbar under tre - fyra veckor.
 
 
 
Oktober
 
Utbildning i Borlänge tillsammans med Lotta och Sara.
 
Jag får tidernas värsta förkylning som sitter i flera veckor.
Vi åker och hälsar på Maria i London. Hon har det fint där lilla prinsessan. Tyvärr mår jag inte bra alls, men vi turistar lite i alla fall.
 
Maria kommer hem på höstlov och tar sedan sina vänner med sig tillbaka.
 
 
November
 
Julbaksförberedelser, mys med så mycket bättre -kanske bästa säsongen hittills och önskelistaskrivning.
 
Var till Stockholm på konferens och passade då på att träffa Carina... Men hur bra kändes inte det då?
 
 
December
 
Julkortsskrivning, julmys och en massa ljus. Vintern kom äntligen och vi fick en vit jul! En jul som firades här hemma tillsammans med Nisses och Lennarts familjer.
 
Vi tog grannarna med oss och åkte till Teneriffa en vecka.
 
Micke fyller 40 år - och åker bort... Hoppas vi kommer fram till en dag då vi kan åka å gratta honom :)
 
Micke och Jenny slår till och gifter sig -ÄNTLIGEN!
121212 :)
 
Luciahelgen tar vi med vårt gudbarn Hanna och åker till Stockholm och junibacken. Dag, Åsa och Stina är med och vi har en trevlig helg tillsammans trots vädret. Detta blir årets sista resa.
 
Hasse och Eddie kör första tävlingen med noter. Den går i Östersund och de vinner denna tävling...
 
Nyåret firar vi med Dag och Åsa (o Stina) -till de somnar. Sedan åkte vi till peter och sara för att hämta hem Maria, ingmarie och stig och blir kvar där en stund. Natten - eller morgonen- avslutas med att skjutsa hem lite folk i Rasmus och Mattias vänkrets.
 
 
Förra året i januari skrev jag i bloggen om några önskningar jag hade inför 2012:
 
1. Att jag får fortsätta må såhär bra och njuta av viktminskning och träning
 
2. Att jag får en bra start - och fortsättning på nya jobbet.
 
3. Vi har ju vissa önskningar om olika resor och någon hoppas jag blir av i år.
 
 
1:an har ju fungerat sådär. Jag vet nu att jag har en ämnesomsättningsrubbning som gör att jag inte går ner i vikt lika lätt som jag vill... Däremot fortsätter jag med träningen och har förnyat mitt årskort på parkerades inför 2013. Gymkort funderar jag på att lösa i årsunda :)
 
2:an check! Jag har trivts toppenbra och hoppas att det inte blir någon förändring...
 
3:an kan man ju inte säga något om med tanke på att vi förutom semestertrippen i somras och de helgtripperna vi gjort har varit på fem resor - fem länder - i år. Lettland, Tjeckien, Frankrike, England och Spanien...
 
Godkänt tycker jag :)
 
-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-
 
Inför 2013 har jag lite drömmar också- får se om det går lika bra med dem :)
 
1. En eller ett par resor till Maria hoppas jag att vi hinner med.
 
2. Det skulle ju vara kul om vi kunde få till den där investeringen vi drömmer om :)
 
3. Badrummet/toaletten/bastun nere SKA vara klart när jag skriver denna "krönika"nästa gång...
 
4. ....och kanske kan också gillestugan vara klar då?
 
5. Jobbet, jag hoppas att jag får fortsätta på samma bana som jag är på nu...men det återstår att se. Det finns ju faktiskt andra jobb.
 
6. Att pluggeriet i april går bra.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Nog har du väl glömt något i november eller........

2013-01-02 @ 23:13:37
Postat av: Hannah S

Vad ska du plugga i april? :)

2013-01-14 @ 17:36:46
URL: http://hannie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0