Det kommer över mig

Ibland att man inte kan påverka mycket!

Val i olika sammanhang jovisst
Men livet....

Eller är det så att vi någonstans på en plats - osynlig för oss - ändå gör val?
Att vi innan vi föds redan har gjort valet om när vi ska "gå tillbaka"?

Kan det vara så att vi på så sätt påverkar de olyckor och sjukdomar som kommer att avsluta vårt jordiska liv?
Varför kan man då inte förbereda detta till dem som ska vara kvar?

Eller kanske det är något som vi absolut inte vill veta, som vi behöver vara ovetande om för att fullfölja vår egen planering...

Men det gör ont
Jävligt ont att vara den som blir kvar
Lämnad utan svar på alla sina varför

Jag har levt i snart tio år med de största varför en mamma kan ha 
Varför du?
Varför nu?
Varför?
Varför?

Jag skrattar ofta- är en glad människa
I alla fall vill jag tro att jag är glad och trevlig...det är i alla fall min ambition!
Men jag har dagar när det krävs en hel del för att vara den glada personen...

När man blir påmind om att livet fortsätter i samma spår, barn föds, människor firar, ungdomar dör...
Där kommer det igen...
Sorgen
Maktlösheten
Förtvivlan

Tillsammans är vi starka
Även om vi inte ses så möts vi i våra tankar och genom det kan vi finna tröst
Vi kan aldrig få tillbaka det som fattas oss men vi kan tillsammans låta våra änglar leva vidare och göra dem stolt över oss

Ingenting är för evigt levande men i minnet är inget dödligt!

Kärlek och styrka till alla som behöver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0