mycket gladare än...

Dagen har varit grym...
på alla sätt...nästan.
 
 
Gruppverksamhet blandat med enskilda samtal
telefonsamtal
goda nyheter och mindre goda
 
Sen hem, ingen stress, laga mat, surr med familjen, funderingar och planering.
Nu har vi ätit, jag har skrivit in i checklistan och smuttar på en smoothie gjord på vindruvor, banan och clementin. Det känns som om det inte kan bli bättre.
 
Torsdag i morgon, branschdag på schemat. Omsorgen kommer och informerar om sina yrkesgrupper och CVL kompletterar med utbildningsinfo i vårdväg.
Veckorna rusar fram - vart tar tiden vägen?
en kollega gjorde en liknelse med att livet är som en gammal LP
det snurrar på men ju längre tiden går och ju närmare mitten man kommer desto fortare går det...
och rätt vad det är lyfter "pickup:en" och det är slut
 
Räkningarna är klar och ingen tvätt finns i tvättstugan.
Så nu är det bara resten kvar... men jag tänker inte rada upp någon "To-Do"-lista här eftersom detta är
(i dagsläget) en glad blogg.
 
Vi pratade om särskrivningar idag (och jag HATAR sådana) så jag tänkte bjuda på några roliga:

På restaurangen:

Är du en paj älskare? Då är detta stället för dig.

Rök fritt!
 

I kontaktannonser och CV:

Jag är en mörk hårig sjuk sköterska.
Jag är inte rädd att visa fram fötterna.
Jag har bra grund men ingen vidare utbildning.
 

Yrkesgrupper

Sjuk gymnast
Vår kassa personal
 
Jag får också allergiska utslag när någon skriver "dem" istället för "de"
 
Party med dem bästa! 
Man måste ge barn den vård dem behöver.
Dem verktyg som hon inte behövde lämnade hon i lådan.
 
Nu har jag fått gnälla lite men jag hoppas att jag gjort det på ett sätt som fått er att dra lite på smilbandet :)
 
Nu tajm för sängen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0