de e en kall sommar vi har

fast I kind of like it *rodnar*
Jag har jobbhelg så jag tycker inte det spelar så stor roll om det är kallt eller inte, fast nu är jag ledig i veckan så då kanske det kan bli liiiite varmare. Jag begär ingen kalasvärme alls bara liiiite mer än nu.

Idag har jag inte gjort många handtag sedan jag kom hem från jobbet - och inte innan heller förresten.
har tagit reda på kläder, sorterat lite och så tappade jag sugen och satte mig vid datorn i stället.

men men, just ja, Sveriges nationaldag är det i dag. Varför firar man den då?
Är det för att Gustav Vasa utsågs till Sveriges kung just det datumet?

Eller är det för att Anledning två är att detta datum antogs 1809 års regeringsform, som fastslog de medborgerliga fri- och rättigheterna med bl.a. religions-, tryck- och yttrandefrihet, inte heller det en dålig anledning till firande?

Ja det tål att funderas på, men vad gäller mig så kvittar det faktiskt. Jag antar att det inte va något av det som batydde något jättemycket för Sveriges välfärd???
Men vad vet jag???

Nu är den i vilket fall som helst slut för i år och jag ska natta mig själv.

Ha de så bra till nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0