sista veckan

...på min semester blev sådär.

En kombination av dåliga skor, mycket traskande på hårt underlag och 370 mil sittandes
på en träbänk i min lilla röda fara, samt en från början trilskande muskel
har gjort att jag har haft mycket ont och varit mer eller mindre orörlig.

Sjukskrev mig då jag knappast kunde sitta, har ätit tabletter mot inflammation och smärta och är lite piggare nu i alla fall...

Solen skiner och det blåser inte lika mycket idag som det gjort så jag ska sätta mej ute en stund idag
i skuggan såklart... annars blir det väl eksem och bränt antar jag.

Skulle ha fått besök i morgon, men det blev uppskjutet till en annan gång
annars hade det varit riktigt roligt att träffas - det är ju lite av jubileum i år :)

För 30 år sedan träffade jag den människa som sedan varit min vän
mer eller mindre "intensivt" men hon har alltid funnits där och vi har i alla fall alltid skickat julkort till varandra.
Vi började med brevväxling mellan de gånger vi träffades i Österfärnebo (mest på somrarna)

sedan kom den tiden i livet då vi hittade våra kärlekar - ungefär samtidigt
en varsin elektriker född -66
sedan fick vi tre varsina barn
89-90-91-92-95-95

Ja omedvetet har vi följt varandra genom livet och nu har vi tagit upp kontakten lite mer igen
prisa Facebook :)

Nåja - hon kommer inte denna gång i alla fall, men det blir nog fler gånger!
Kortet är lånat från Carinas FB och jag tror det är hennes dotter som tagit det
men detta representerar ganska bra den Carina som jag umgicks med sommaren 83 ;)

Uppåner

En dag med en massa känslor, det är som om alla nerver sitter utanför kroppen...

Det är idag nio år sedan vi fick ett änglabarn... Det är inte klokt att det gått så fort... Man kan nästan känna närvaron av dig ännu och jag hoppas att det verkligen är så...
Det är svårt att förstå att vi klarat oss utan dig så länge och ännu svårare att sluta vänta på att du ska komma inslammrandes genom dörren...

Lotta erbjöd mig att följa med upp i skogen med hundarna och det var skönt att få prata av sig lite med henne! Fackförbund det :)

Nu ikväll har jag suttit och tittat på gothia cup- invigningen och jag kan känna känslan som jag kände då för sex år sedan och för fyra år sedan. Magiskt... Och alldeles galet att årsunda ännu en gång stått som representationslag :)

Och William som stolt gick upp och läste eden...

Nu - efter att ha fått ett "meddelande" från ett speciellt håll kan jag sova gott, trots svällda ögon och randiga kinder...

semester 2013 del 2

Vi såg oss omkring i omgivningarna bl.a. Osnabrück. Tyskland imponerar tyvärr inte på mig det minsta. Det är vackert och så – precis som på så många andra ställen – men de är minst lika ovilliga till att försöka underlätta för oss okunniga turister som fransmännen. De var ytterst ointresserade av oss på butiker, kaféer och restauranger då vi pratade engelska… men ett par dagar klarade vi av det. Med facit i hand skulle man kanske ha haft ett lexikon med sig… Ja jag vet – det var jag som valde att åka till Tyskland, men det va i tron att de hade turismtänk…

På tisdagen vände vi norrut – hittade trevliga vägar, för att slippa Autobahn. Vi hittade en mysig restaurang på vägen upp mot Heiligenhafen för lite inhandling till Marias fest, och sedan vidare till Kiel. Båten som ska ta oss till Göteborg avgår kl. 19 och vi har en underbart fin hytt. En egen liten terrass också och utanför spelade en trubadur! Mysigt värre ;)

På onsdagen kom vi så till Sverige igen. Vi skulle bo i Göteborg några nätter, men eftersom vi inte får tillgång till hotellrummet förrän på eftermiddagen så passar vi på att åka till Lysekil och hälsa på Ian… Som jag kommer att sakna dej min vän, har inte riktigt fattat att rummet mitt emot kommer vara tomt – eller i alla fall kommer ingen Ian att sitta där när jobbet sparkar igång i höst. Mot kvällningen checkar vi in på hotell G i Götet och kikar på fotboll – alldeles lagom denna kväll efter en hel dags vandring i sköna Lysekil.

Underbara Göteborg!

Vad vore en sommar utan ett besök där?
Vi hittade ett par obesökta ställen (och har sparat några också) bl.a. Trädgårdsföreningens park. Vilket underbart ställe!!! Massor av vackra blommor, vackert väder och inga ”måsten”.

Vi åkte också med ”Stinsen” och fick lite historia om Göteborg – mycket intressant. Vi strosade omkring och hade en allmänt trevlig dag i Sveriges trevligaste stad.

Efter Göteborg drog vi vidare till Jönköping och hade en mycket fin dag tillsammans med Hasses faster.
Vi besökte Rosariet och var sedan upp till en hembygdsgård med vidunderlig utsikt - Brunstorpsgård.
Vi sov på Ibis hotell och det var helt OK - mycket bra service!

Efter detta var det bara en sak kvar!
Bilresan hem!

Semester 2013

Ja så har vi då klarat av ytterligare en resa - bara jag å gubben.
Vi startade på fredagsförmiddagen och hamnade strax utanför Kristinehamn.
Vi hade då avverkat Ludvika, Deje, och Karlstad.
Vi hade inte bokat något boende för natten och bestämde oss för att... Sova i bilen.
Det fungerade....sådär. Jag sov helt OK men det va nog i kortaste laget för Hasse...
På Lördagen fortsatte vi söderut via Mariestad, Vara, Helsingborg och Helsingör till vi stannade för natten på ett vandrarhem i Maribo.
Inte världens lyxigaste boende, men efter en natt sovandes i bilen och två dagars åkande var det rätt skönt att få sträcka ut sig i "riktiga" sängar.
Tyvärr var själva samhället helt dött så mat fick vi ingen - orkade inte heller åka å leta efter större ställen - så vi öppnade kylväskan och nallade på vår färdkost...
en äggmacka fick duga.
På söndagen fortsatte vi till Tyskland.
Puttgarden först sedan en massa byar innan vi kom till Georgsmarienhütte, där Hasse jobbat under ett tag för några år sedan - och sedan vidare till Bad Iburg där vi skulle bo ett par nätter.

Fortsättningen får ni senare - nu ska jag åka och köpa godis till dottern...

London

Jag vet!
Det är evigheter sedan jag bloggade, men jag har liksom prioriterat annat.

Tänkte dela med mig lite bilder i alla fall från London
det London vi fick se tillsammans med Maria när vi hämtade hem henne...
Vad gör man inte för att det ska kännas "hemma" ;)

Skönt att ha dej här hemma igen!