KNOTT!!!

Jag ställde mej frågan idag; VAD ÄR KNOTT BRA FÖR OCH VARFÖR KAN MAN INTE UTROTA DESSA SMÅ JÄVLAR?
Hittade denna artikel;

Torr sommar bra för knotten
De är små, ettriga och skär sår i huden för att kunna suga blod. Medan stickmyggorna missgynnats av det torra och varma vädret stortrivs knott och svidknott i södra och mellersta Sverige.

Ett av sommarens största gissel men i storleksordning minsta plågoande - knottet - svärmar vid midsommar. Den torra sommaren med enstaka regnskurar har gynnat både svidknott och vanliga knott. [...]
(publicerat i SvD den 23 juni 2008)

Men jag undrar då; HUR KAN DE LEVA NU??? Det har väl för f..n inte varit speciellt TORRT???

Riktiga Helvetes-djur är det i alla fall.

Idag har jag varit heeeelt ledig och vad gör man då då när solen steker ute och man själv håller på att försmäkta eftersom jag INTE gillar extrem värme och denna sol som man bara får eksem av...
jo, man handlar mat till familjen, kul va?

Vi har också varit och grattat Daniel och Anneli till lilla Saga och jag kan tala om att nu va Max stora killen när man fick hålla i detta LILLA underverk.

Tvätta har jag också hunnit med och så har jag varit på fotboll.
Killarna vann med 3-1 - BRA GJORT

Nu ska jag bara ta en dusch för det är dax för jobbe i mon igen...

Kramelikram på er allihopa...

Tecknad bild på knottBLÄÄÄÄ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0