å så va veckan nästan slut...

det är nästan fånigt vad fort det går
och vad gör man då under veckorna?

Jobbar, äter, sover

Men vad är då tid?

"Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad"

Så sant som det är sagt

"Femhundratju´femtusen sexhundra minuter
Femhundratju´femtusen – Lyckan är vår
Femhundratju´femtusen sexhundra minuter
Hur kan du mäta… - mäta ett år?
I dagar, i nätter, i antalet koppar kaffe
I myrsteg, i kliv, i smärta, i HIV?
Femhundratju´femtusen sexhundra minuter
Hur kan du mäta… - ett år av ett liv?"

Ett annat sätt att se på saken

"Dröj inte med det svåra
som du måste ta dig för.

Gör just det du ängslas för
och din ängslan dör,
för livet är en konst
och konstnären är DU.

Lyckan har en tid,
det är alltid NU !"

- Hasse Skogsberg -

Och det är så jag vill se det!
Man måste leva här och nu, njuta av det som är och ha allt man saknar med sig i sin lycka.

Det går - man måste se framåt - annars kan man bli den som saknas, fast man finns...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


I morron - åh vad jag längtar!
Mia och jag drar till Stockholm och upplever staden igen efter 7 långa månader!
Fast den här gången blir det ingen föreläsning, ingen tur till Frescati, inga böcker!!!

Bara prat (läs kackel), skratt (läs fnitter), mys med go mat, musikal och ännu mera prat...
lite shopping kanske och prat...

Alltså - vi bor jättenära varandra, men vi har knappt setts sedan skolan tog slut.
Hasse har träffat familjen Pettersson mer än mig...

Kl 11.30 kommer herrskapet Pettersson och hämtar mig på jobbet...
Sedan blir det tåg från gävle till Stockholm


Väl framme är det inköp av SL-kort som gäller

innan det blir T-banan


till Hotellet



Åhhh vad vi ska ha mysigt i helgen - det finns ju MASSOR att prata om!!!
Sedan blir det säkert en del shopping på lördagen



en massa god mat


och självklart


Men om jag ska kunna njuta riktigt av resan så måste jag ju ha lite med mig - därför måste jag packa nu!!!

cul8r


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0