dagen idag...

Idag är den där jävla dagen som aldrig skulle ha fått finans!

Den här dagen fungerar ingenting längre sedan sju år tillbaka, det verkar som om den är förbannad.
Man går som i en dimma, man liksom väntar på någon form av explosion och man önskar att det lika plötsligt händer något bra som det plötsligt hände något mycket ”intebra” då 2004.

Ja det är Johnnys dödsdag idag, sju år, sju helvetesår och dagar som idag kanjag tala om att tiden inte har läkt såren speciellt mycket. Man minns i detalj händelsen där borta i helvetesvattnet i Malingsbo.

Han saknas så mycket, varje dag, varje timme, varje minut…

Hur hade hans liv sett ut? Vad hade han jobbat med? Hade han haft flickvän? Skulle han ha hunnit flytta? Men hur man än funderar så kan man liksom inte föreställa sig på något villkors vis eftersom Johnny idag är mitt ”yngsta” barn – han kommer ju aldrig bli äldre än 14 år…

 

Dagen idag ska jag också skänka en tanke till min före detta klasskamrats familj eftersom hon så tragiskt och plötsligt gått bort och ska begravas idag…samma dag som Johnnys dödsdag och på samma ställe som vi satt och väntade de fem timmar som det tog innan dykarna hittade vår fina pojk!

Men denna dag ska överlevas, men är jag inte mig själv så kanske förklaringen ligger i detta…

 

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Gårdagen föll ur dina händer.

Den kan inte få mer innehåll

än du redan givit den.

Morgondagen vet du ingenting om.

Men dagen i dag har du.

Använd dig av det.

I dag kan du glädja någon.

I dag kan du hjälpa en annan.

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.


Kommentarer
Postat av: Maria

Annika..sju år..jag kan inte på något vis förstå hur det känns men kan förstå dina tankar kring Johnny..jag undrar också ibland hur han skulle sett ut nu - som vuxen..om han fortfarande skulle varit lika busig ;)



..Det finns vissa tidpunkter i livet som man kan återkalla exakt i sitt minne - då detta hände vet jag precis vad jag gjorde - hur jag kände då min intuition sa mig VEM när jag hörde talas om olyckan..jag kände något jag inte ville ta till mig..men det stämde för väl - en 14-åring på semester i Dalarna med sin familj i husvagn..



Hoppas att du lyckas ta dig igenom dagen idag och att övriga 364 dagar på året kan hjälpa dig att bygga upp en skyddsvall mot denna förbannade 15 juli..



KRAM Maria

2011-07-15 @ 08:28:27
URL: http://marialihe.cybersite.nu/
Postat av: isabel

massor med kramar till er alla <3

tänker på er!

2011-07-15 @ 09:42:31
URL: http://egobella.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sänder massor av styrke- och tröstekramar till dig och hela familjen.

Att förlora sitt barn måste vara det värsta man kan gå igenom och jag känner så med dig och din familj.



Det otäcka är att min bästa vän förlorade sitt enda barn (en son) på precis den här dagen men för 3 år sen. Så det gör mig så ont att 2 av mina vänner för alltid ska ha den här dagen som den värsta i sitt liv och att jag inte kan göra eller säga någonting till er för att lindra smärtan.



Men ni finns i mina tankar hela dagen och all världens tårar rinner både utanför fönstret och på mina kinder idag.



Vila i frid Jhonny och Jocke!! Era mammor kommer aldrig sluta älska er och saknaden är som ett stort öppet sår. Vaka över era mammor tils ni en dag återförenas igen.



Lisa

2011-07-15 @ 10:41:19
URL: http://www.lisasfunderingar.se
Postat av: Marianne

Din lintott kommer alltid att finnas med oss. Har så många fina, roliga minnen. Tänker alltid på er denna dag och även den 3/4.



Sänder stora kramar till er <3 <3 <3

Marianne

2011-07-15 @ 12:05:17
Postat av: malin

Tänker på er och älskar er <3

2011-07-15 @ 20:56:32
Postat av: ELLEN OTTNARGÅRD

otroligt fint skrivet! hjärtat gör ont och tårarna rinner. Att förlora en familjemedlem... ja, vad finns det för ord?! det finns för i hela världen inga ord som beskriver det!

Man kan inte jämföra någonting.

Jag förstår känslan, den saknad, den... den NÄRHET man har som ändå är så långt borta.

Livet är inte rättvist! Du, ni, saknar erat barn och jag, vi, saknar våran mamma!

Tänker på er!

2011-07-16 @ 00:26:14
URL: http://ellenottnargard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dagar som inte borde få finnas, men som ändå finns.

Saknad som inte borde få finnas, men som ändå gör det.

Smärta som inte borde få kännas, men som ändå känns



Igår var en hemsk dag.

För alltid finns dom i våra hjärtan

2011-07-16 @ 15:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0