middagstips

en riktigt go gryta gjorde jag idag.

Eftersom jag äter efter viktväktarvarianten så använder jag produkter med lägre fetthalt,
men det går att använda det man tycker bäst om!

(PP-värdet på denna maträtt inkl. ris är 10.)


Gryta med fläskfilè och kryddig korv (4 pers)

500 g Fläskfilé

120 g kryddstark korv

Margarin att steka i

1 röd lök

1 paprika

400 g minimajs (1 burk)

50 g inlagd gurka

5 dl köttbuljong

2 msk vetemjöl

Thaisås efter smak

2-3 msk Creme Fraish eller turkisk yoghurt

2 tsk rödvinbärsgelé

Lite colloritsoya

Salt, peppar, paprikapulver

 

Skär korv och filé i lagom stora bitar, strimla paprikan och skär löken i ringar.  

Stek korven först och sedan köttet. Lägg allt i en gryta och lägg i lök, paprika, minimajs och gurka.

Förbered buljongen och häll över, strö över vetemjölet och rör ihop.

Smaka sedan av med kryddor och övriga ingredienser.

Servera med ris och sallad.

MUMS

Jag var så hungrig så jag glömde fota :(

Men testa - det var helt klart värt det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0