Gourmet?

Jobbet idag var rätt soft - iordningsställande av mitt nya rum.
Därefter hade jag samtal på biblioteket...
 
Jag har också fått Tupperwaresakerna och ska försöka få ut dem under helgen...
 
Men dagens höjdpunkt var ändå eftermiddagen tillsammans med Nygrens uppe i Högbo.
 
Vi åkte till nya herrgården i Högbo och fick kockrock och förkläde, blev indelad i tre lag och placerad i köket.
 
Gourmetmatlagning stor på schemat med tre rätter och jag hamnar i varmrättsgruppen...
 
Menyn:
 
Rostad sellerisoppa med lax- och skaldjursrullad och västerbottenflarn.
 
Helstekt hjortstek med potatis- och jordärtkockspuré, lingonsås och smörstekta kantareller och spetskålssallad
 
Chokladfondant med äppelsorbet kanelsirap och äppelchips
 
En massa gott - men jag är nog mer älskare av det enkla...
potatis- och jordärtkockspuré kommer jag dock att göra hemma - det var lite extra :)
 
Eftermiddagen och kvällen var i alla fall mycket trevlig
med ett härligt gäng människor!
Många skratt - glimten i ögat och "skönt häng"
 
Men grädde på moset var ändå att Kecke och jag vann frågetävlingen!
Mycket viktigt haha
 
Nu ska vi sussa
ny dag i morron med en massa kuliga saker att göra...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0