Resten av Kinaresan

Har kastat mig tillbaka till verkligheten och kämpar med tidsomställningen...
Vill i alla fall dela med mig lite av bilder från resten av resan
nu när nätet fungerar :)
 
Shanghai var toppen.
Höga, snygga byggnader, renare och mer puls!
första kvällen var det regnigt som tusingen, men vi tog oss i alla fall till the Bound
för att se "härligheten" :)
Vi bodde på ett bra hotell och vår familj fick rummen på våning 32 - häftig utsikt, minst sagt.
 
 
På lördagen var det shopping som gällde... och att upptäcka Shanghai...
på kvällen åt vi mat på Outback Steakhouse - kängurufilé?
Sedan åkte Regga, Kecke, Hasse och jag tillbaka till the Bound
 
Vi tog oss på söndagen till platsen för de höga byggnaderna och resten av min familj åkte upp i "kulan".
Själv satt jag och hade koll på vår packning samtidigt som jag kunde studera Kinesernas beteenden :) Intressant!
 
 
Till Shanghai flög vi, tillbaka tog vi tåget.
5 timmar tog det.
Fantastiskt skönt att slöa i vårt skitkalla rum i Beijing efter tågresan :)
 
på Måndagen var det dags för shopping igen - det skulle ju vara så grym shopping här :)
Hasse, Maria och jag åkte till en marknad dit inte så många turister åkte till.
trevligt ställe med massor av kuliga saker till mycket låga startpriser...
 
Efter att ha gått på alla våningar här så åkte vi vidare till shoppinggatan med finare märken som GAP, Forever 21, Adidads, Prada etc.
Här mötte vi upp Rasmus och Emelie och käkade på vilken jag tror var det bästa stället på vår resa :)
 
Efter en stunds vila på hotellet åkte vi för att testa "Pekinganka" och träffa Marias värdfamilj.
En trevlig gullig familj
 
Maria följer med familjen hem och vi får sova ensam på hotellet denna natt...
som tur var har vi gått in i november så de har slagit på värmen :)
 
Sista dagen för vår resa är kommen och vi bestämde oss för att se Himelska fridens torg innan vi lämnar Beijing. Det hade fler tänkt :/
Lååånga (och breda) köer för att komma in och extra säkerhetskoll p.g.a OPEC-mötet
 
 
 
Därefter ska ta oss till yashow market för att träffa Maria för att ta en gemensam lunch.
Vi träffades kl. 12.30 och gick på en hamburgerrestaurang där vi åt innan vi skildes åt igen kl 14.30...
 
Än en gång funderar jag varför jag utsätter mig för dessa avsked, när de är så grymt jobbiga!
med tårarna flödande nerför kinderna åkte vi tillbaka till hotellet
men det var då bara 54 dagar kvar till vi ses igen - och idag är det 47
även om det bara blir för några få dagar...
Å vi säger hej då Beijing! 
vi kommer förmodligen inte att ses mer, men det var en trevlig upplevelse och en intressant lärdom.
 
Lite kuliga bilder :)
Inte förbud att spela trumpet - förbud att tuta.
 
Postsortering :)
Trött tiggare
_________________________________________________________________________________________
Mina fina:
 
 
Har lite fler häftiga kort från dagen vi var på muren också...
känns overkligt, men jag har varit där :)
 
 
Ha en alldeles fantastisk tid nu de veckor som är kvar!
Älskar dej som tusingen och saknar dig grymt
men är också väldigt stolt över dig för att du lever dina drömmar
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0